Sabrina Heuberger

Verkoop binnendienst, bij Gutex sinds september 2016

Wat zijn je dagelijkse taken?

Sabrina Heuberger:ik zorg voor bestellingen van klanten in het gebied van mijn collega's in de buitendienst. Ik controleer of de bestelde goederen beschikbaar zijn, stem indien nodig de door de klant opgegeven prijzen af met het buitendienstteam en voer de bestelling in het ERP-systeem in om de orderbevestiging en alle andere papierwerk en processtappen in gang te zetten. Als bestellingen bijzonder dringend zijn, neem ik contact op met mijn collega's in de expeditie om ervoor te zorgen dat de goederen zo snel mogelijk worden geladen en de klant op tijd bereiken.

 

Wat vind je er het leukst aan?

Sabrina Heuberger:het contact met veel mensen binnen en buiten het bedrijf en de spanning die elk telefoontje met zich meebrengt! Omdat ik nooit weet wat er van me gevraagd zal worden: een klein verzoek dat snel wordt ingewilligd - of een grote uitdaging die ik alleen samen met collega's in de buitendienst, expeditie of het magazijn aankan. Geen dag is hetzelfde en dat vind ik heel leuk.

 

Je hebt ook stage gelopen bij GUTEX: Wat heb je geleerd en hoe ben je aan je stage gekomen?

Sabrina Heuberger:ik ben opgeleid als assistente kantoorbeheer. Ik heb de leerarbeidsplaats leren kennen op de beroepsoriëntatiedag in Waldshut, waar GUTEX zich ook presenteerde. Ik heb gesolliciteerd, stage gelopen en na drie jaar mijn opleiding hier afgerond. Daarna heb ik twee jaar als expeditiemedewerker in de expeditie gewerkt.

Waarom heb je toen voor GUTEX gekozen?

Sabrina Heuberger:ik wilde altijd al in de commerciële sector werken en me bezighouden met natuurlijke producten, en alles paste hier.

 

Waar komt je affiniteit voor natuurlijke producten vandaan?

Sabrina Heuberger:ik woon in een oude boerderij die verwarmd wordt met hout en omgeven is door bos, en omdat mijn ouders en ik allebei boseigenaren zijn, ben ik praktisch geboren met een passie voor hout.

Wat was je favoriete ervaring tot nu toe?

Sabrina Heuberger:ik heb vooral genoten van de projecten met mijn medestagiairs. Elk jaar moesten we aan een nieuw onderwerp werken en samen onderzoek doen in het bedrijf, bijvoorbeeld hoe onze productie werkt of welke processen worden gebruikt om onze houtvezelisolatieplaten te testen voordat ze in de verkoop gaan. Vervolgens presenteerden we de resultaten aan onze directeur, de heer Thoma, en de trainers.


Waarom werk je graag bij GUTEX?

Sabrina Heuberger:omdat we een heel prettige, informele werksfeer hebben. Natuurlijk zijn er soms conflicten, maar dat heeft geen invloed op onze goede werkrelatie. Bovendien verwaarlozen we de menselijke maat en plezier niet.

 

Welke kwaliteiten moet je hebben voor een baan in de verkoop binnendienst?

Sabrina Heuberger:je moet communicatief vaardig, een teamspeler, assertief en veerkrachtig zijn - ook emotioneel. Want als tussenpersoon tussen de klant, de buitendienst en de expeditie kom ik soms in conflictsituaties terecht. Die heb ik misschien niet veroorzaakt, maar ik moet ze wel kunnen verdragen - door ze niet persoonlijk op te vatten. Ruimtelijk inzicht helpt me ook om de afzonderlijke bestellingen op pallets in mijn hoofd te zetten, want alleen zo kan ik inschatten of de goederen volledig op de aangewezen vrachtwagen passen.

Wat is je ervaring met het samenwerken met collega's?

Sabrina Heuberger:de samenwerking met mijn collega's is erg goed en we komen ook een of twee keer per jaar bij elkaar om iets privé te doen om de samenwerking te versterken. De wegen naar het oplossen van problemen zijn kort, omdat ik de verantwoordelijke persoon direct kan benaderen.

 

Hoe beoordeelt u uw ontwikkelingsmogelijkheden binnen het bedrijf?

Sabrina Heuberger:als ik mijn opleiding zou willen voortzetten en bijvoorbeeld mijn bedrijfskundestudie zou willen doen, zou ik zeker steun krijgen.

 

Beschrijf GUTEX in 3 woorden:

Sabrina Heuberger:vertrouwd, ecologisch, toekomstgericht.